Trening personalny

Polega na pracy trenera tylko z jedna osobą w taki sposób, aby osiągnęła ona jak najszybciej zamierzone przez siebie efekty. Treningi personalne są dużo bardziej efektywne dzięki dostosowywaniu planu i rodzaju ćwiczeń do poziomu wytrenowania klienta, przez co można osiągnąć dużo szybciej wyznaczone cele niż na przykład w treningach grupowych, gdzie poziom treningu jest uśredniany do takiego stopnia, aby mogło skorzystać z niego jak najwięcej osób. Zobcz: oferta treningowa

Dlaczego warto pracować z trenerem personalnym?

Dzięki treningowi personalnemu jesteś pod stałą opieką trenera, który odpowiednio, po odbytym wywiadzie, dostosuje do Twoich potrzeb indywidualny plan treningowy oraz go z Toba przećwiczy, tak aby był on wykonywany poprawnie technicznie i przynosił zamierzone efekty.

Trener z treningu na trening widzi Twój stopniowy progres, co udostępnia możliwość ciągłej modyfikacji planu poprzez zmianę ćwiczeń, ilości serii oraz wykonywanych powtórzeń, aby unikać stagnacji. Jeśli jesteś osoba poczatkująca będzie to świetny wybór, aby pod okiem trenera nauczyć się wykonywania wszystkich ćwiczeń, dowiedzieć się o zasadach treningu oraz poznać własne ciało.

Kiedy trening personalny jest szczególnie wskazany?

  • Trening jest tez doskonałym rozwiązaniem dla osób trenujących dłuższy czas, ale niewidzących efektów. Takim osobom przyda się spojrzenie z zewnątrz i pomoc fachowca, gdyż najczęściej sami nie widzimy swoich błędów.
  • Trening personalny jest także wskazany dla osób potrzebując konkretnych ćwiczeń prozdrowotnych, których zadaniem jest wzmocnienie kręgosłupa po całych dniach spędzonych w biurze przy biurku czy skorygowanie wad postawy.
  • Treningi takie także świetnie nadają się dla osób po dłuższej przerwie, które dzięki pracy z trenerem zdecydowanie szybciej wrócą do swojej dawnej formy.
  • Trening personalny jest nieoceniony także dla osób z nadwagą, które chciałyby osiągnąć wymarzoną sylwetkę, Szczególnie w sytuacji, gdy mimo wkładanego wysiłku nie widzą efektów swojej dotychczasowej pracy nad redukcją tkanki tłuszczowej. Trener pomoże zweryfikować dotychczasowe zmagania i ukierunkować w odpowiedni sposób.
  • Ludziom starszym, którzy powinni uważać ze względu na możliwość kontuzji.
  • Treningi personalne są również bardzo dobra formą motywacji. Ludzie często zaprzestają ćwiczeń z tego powodu. W takiej sytuacji także trener personalny może służyć nieoceniona pomocą, motywując na każdym treningu i prowadzić do upragnionego celu.

Twój pierwszy trening personalny

Na pierwszym treningu zostanie przeprowadzony wywiad, podczas którego trener personalny spyta m.in. czy miałeś jakieś urazy, czy na coś przewlekle chorujesz, czy już coś ćwiczyłeś, jak oceniasz swój poziom wytrenowania, jaki jest twój poziom aktywności, sposób odżywiania, ilość snu, czy poziom stresu. Twoje możliwości fizyczne zostaną następnie zweryfikowane podczas wykonywania podstawowych ćwiczeń, takich jak na przykład przysiad. W oparciu o ćwiczenia, które angażują duże grupy mięśniowe trener będzie mógł ocenić Twoje przygotowanie do wysiłku, poprawić technikę i ocenić poziom startowy, aby na kolejnych treningach wiedzieć, co wymaga szczególnej uwagi.

Co musisz wiedzieć o treningu personalnym?

Trening taki na ogół trwa około 1h. Pierwsza część poświęcona jest na odpowiednią rozgrzewkę. Następnie przechodzimy do części głównej, w której wykonujemy niezbędne dla osiągniecia celu ćwiczenia, koniec treningu poświęcamy na wyciszenie organizmu po odbytej aktywności Na trening personalny należy wziąć ze sobą strój sportowy, buty, wodę oraz ręcznik. Podczas aktywności fizycznej powinno się stałe uzupełniać płyny, często, ale w małych ilościach. Ręcznik przyda się nie tylko do wycierania potu z czoła, ale również, aby położyć go sobie na ławeczce, maszynę lub matę, na której się aktualnie ćwiczy, jest to kwestia utrzymywania higieny i komfortu ćwiczących.

Rekomendowana minimalna liczba treningów to 3 w tygodniu, dzięki czemu organizm dostaje bodziec do rozwoju, a także ma wystarczająco czasu na regenerację pomiędzy sesjami treningowymi.

Gdzie prowadzone są treningi personalne?

Trening na siłowni

Umawiamy się w prywatnym Studiu Personalnym przy ulicy Ciszewska 16/18, Warszawa-Włochy bądź w kameralanej siłowni znajdującej się w Hotelu Mercure ul, Cykady 2,  Warszawa-Ursus.

Trening w plenerze

Jeśli nie zależy Ci wyłącznie na ćwiczeniach z wykorzystaniem ciężarów, chcesz poćwiczyć na świeżym powietrzu, zapraszam na treningi na siłowniach plenerowych. Przyniosę wtedy dodatkowy sprzęt, aby urozmaicić trening i możemy działać. Taki trening może być równie efektywny, co na siłowni, bazuje bowiem na ćwiczeniach z wykorzystaniem własnego ciężaru ciała. Z powodzeniem można tu wykonywać treningi wytrzymałościowe i kondycyjne jak wzmacniające, odchudzajcie i siłowe. Jest to świetna alternatywna dla standardowej siłowni. Świeże powietrze powoduje lepsze dotlenienie naszego układu krążenia i mięśni, mamy także więcej prywatności.

Treningi prowadzone są w OSIR Ursus ul. Sosnkowskiego 3, Warszawa-Ursus, na znajdujących się tam obiektach takich jak siłownia plenerowa, siłownia street workout, bieżnia lekkoatletyczna.

Istnieje również możliwość umówienia się z klientem w wybranym przez niego miejscu po wcześniejszych ustaleniach.